Zoekmachine marketing is relatief eenvoudig op te zetten in vergelijking met andere online marketingtechnieken, waardoor het een logische keuze is voor bedrijven die onmiddellijke resultaten willen. Het kost niet veel om op te zetten en vrijwel iedereen met een creditcard kan meteen aan de slag.
Aan de andere kant is dezelfde reden waarom zoekmachine marketing schadelijk kan zijn voor elk marketinginitiatief. Elk bedrijf kan betaalde zoekresultaten gebruiken om reclame te maken voor hun waren en gezien het feit dat PPC-platforms als een veiling fungeren, maakt dit het online zoeklandschap zeer competitief. Bedrijven die aannemen dat ze de verwachtingen over zoekmachine marketing kennen of hebben misleid, zullen uiteindelijk te slim af zijn door hun concurrenten.
Geen merk zoekwoorden gebruiken
Sommige bedrijven verzuimen te bieden op merk zoekwoorden, zoektermen die de naam van een merk en varianten daarvan of namen van specifieke producten bevatten – vanwege een gebrek aan verkeer, lage zoekvolumes of zelfs hoge zoekmachine marketing pagina resultaten op dit moment. Het is echter mogelijk dat je een kans mist om het merk te promoten en de waarde ervan te verhogen.
Met merkzoekopdrachten die 10% van alle zoekopdrachten uitmaken , kun je jouw doelmarkt sneller bereiken en op een punt waarop ze mogelijk klaar zijn om te converteren. Het beste van alles is dat u met de geringe concurrentie voor merk zoekwoorden minder betaalt voor jouw biedingen.
Geen uitsluiting zoekwoorden gebruiken
Alleen al in 2019 waren er bijna 2,3 biljoen Google-zoekopdrachten en op een willekeurige dag is 15% van deze zoekopdrachten nieuw voor Google. Dit betekent dat gebruikers zoekwoorden invoeren die voorheen niet bij elkaar waren gevonden. Dus als he geen uitsluiting zoekwoorden gebruikt, wordt u waarschijnlijk weergegeven voor zoekopdrachten die niets met het product of service te maken hebben.
Door de zoekwoorden effectief te optimaliseren , neem je de tijd om de advertenties uit te sluiten van irrelevante zoekopdrachten. Door uitsluiting zoekwoorden te gebruiken, kun je voorkomen dat zoekadvertenties worden weergegeven in de verkeerde zoekopdrachten, waardoor het budget kan worden verspild of ongewenste verbindingen met het merk kunnen ontstaan.